divendres, 16 de febrer del 2018

La torre que assenyala el nord



Aprofitant la darrera nevada que va emblanquinar el Pirineu em vaig acostar a aquesta antiga torre medieval, un dels meus llocs preferits del Pallars per fer fotografia nocturna. Aquesta torre és el vestigi més visible d'un antic castell del segle XII, que controlava el pas entre el Pallars i la Ribagorça.

Des d'aquí es té una vista privilegiada de tota la Conca de Tremp. Arribar-hi em va costar el doble de temps del normal, ja que la neu encara estava molt tova i fins i tot amb raquetes m'enfonsava. A més, per arribar al punt on vaig fer la foto s'ha de grimpar (sense raquetes) un petit tram per roques nevades i gelades.

La imatge és el resultat de la unió de 30 fotografies de 2 minuts per al cel, que en total sumen una exposició d'una hora; estan fusionades amb Photoshop amb la opció "aclarar", que selecciona, per a la imatge final, només els píxels més brillants de cada foto. Per al paisatge terrestre, vaig fer tres fotografies més, amb diferent exposició per no cremar la llum dels pobles, fusionades mitjançant màscares de lluminositat. Després de fusionar les 33 fotografies, només em va faltar exportar cap al Lightroom per fer els ajustos finals de nitidesa i correcció del viñeteig.

4 comentaris:

Fran ha dit...

La trobo genial! I amb molt de mèrit per l'esforç de programació i d'execució, ja que arribar-hi t'ha costat lo seu... son fotos molt entretingudes de fer. Aquest estiu en vaig fer una amb la torre Mongó de primer plar i m'hi vaig estar 3 hores! Tinc pendent la publicació al blog, un dia d'aquests ho faig... ja, ja, jaaaa!
M'ha fet gràcia perquè jo també les revelo així!
Bona feina company!

Miquel Jover ha dit...

Moltes gràcies Francesc!

Des que vaig veure aquesta torre que li volia fer una circumpolar... i la nit d'aquesta foto, tot i que la intenció era pujar a la Ribagorça a fer nocturnes amb neu, se'm va fer tard i vaig tirar "d'opció B"... que al final va resultar ser la bona.

Salut!!

Jordi Amela ha dit...

Quina feinada d'imatge, per la localització, per la captura i per la feina davant l'ordinador, una imatge d'aquelles que s'han de valorar, bona circumpolar!!

Miquel Jover ha dit...

Gràcies Jordi! Arribar i fer les fotos té una mica de feina, però es una feina agradable; ara, esperar a que l'ordinador vagi processant les fotos, es quedi penjat sovint... això és el pitjor.