divendres, 5 d’octubre del 2018

Estar al lloc just en el moment que toca

 Canon EOS 6D, Tamron 15-30 mm/2.8 @15 mm, 120'', F4, ISO400

Sovint la sort és tant o més important que la planificació en el resultat final d'una foto. Per a la imatge d'avui, la idea era fer una circumpolar amb un primer pla del castell del Montgrí, però ni en els meus millors desitjos em vaig pensar que podria captar aquest bòlid, i a més, tot sencer. Les possibilitats que jo estigués en el moment i lloc precisos, amb unes condicions meteorològiques ideals, i amb la càmera apuntant en la direcció justa, eren ben petites, però vaig tenir sort.

I per la meva sorpresa, resulta que aquest bòlid també ha estat captat per observatoris professionals des del Montsec i Terol, i fins i tot té nom, SPMN041018. Els bòlids són meteors amb una brillantor comparable a la de la lluna plena, i que són causats per trossets de roca extraterrestre de mida una mica més gran que la resta.

3 comentaris:

Diafragma ha dit...

Extraordinària imatge!! La sort, si es busca, es pot trobar. Si et quedes a casa, segur que no la trobes.
Com empordanès la trobo absolutament genial, quasi increïble, pero certa!
Per molts puguis empaitar la "sort!!

Miquel Jover ha dit...

Moltes gràcies! Està clar que si un es queda a casa quan podria sortir a fer fotos, mai li arribarà la sort.
Feia molt de temps que tenia ganes de fer una nocturna d'aquest castell, no deixa de ser curiós que el primer cop que hi vaig de nit, va i aconsegueixo aquesta imatge :-)
Salutacions!

Agustín Rueda ha dit...

Una gozada.