dijous, 16 de juny del 2011

L'eclipsi lunar del 15 de Juny des del Montgrí

Ahir a la tarda em vaig acostar a la Punta Guixera del Montgrí, per mirar de veure la sortida de la lluna eclipsada just per darrere les illes Medes. Aquest punt és el mateix on ja vaig provar sort per veure l'eclipsi solar de fa sis mesos. Tindria aquesta vegada la mateixa mala sort que en aquella ocasió

Mentre esperava que la lluna sortís, em vaig entretenir fotografiant les Medes i la badia del baix Ter.

Les illes Medes i la badia del baix Ter, des de la Punta Guixera del Montgrí.

El far de la Meda Gran, vist en detall. Si cliqueu a la imatge podreu observar una multitud de gavians, molt prolífics en aquestes illes a causa de la no presència humana i dels abocadors a cel obert que hi ha alguns quilòmetres terra endins.

La llum anava canviant amb una gran rapidesa. En aquests moments, perdre uns pocs segons canviant l'objectiu o posant un filtre podia voler dir perdre una bona foto. La fotografia de paisatge no té res de relaxant.

Mentrestant, d'eclipsi res de res. Uns núvols punyeters, posats just al lloc on havia d'estar la lluna, m'impedien veure res. Però finalment, quan ja portava més d'una hora esperant, una clariana em va permetre veure alguna cosa. Només van ser un parell de minuts, pero suficients per a poder gaudir de l'espectacle.

Fixeu-vos també en el color tant vermell de les illes, ja que estan il·luminades per les llums de l'Estartit. Evidentment, una població important no es pot permetre el luxe de tenir uns fanals que deixin veure ni que sigui un sol estel des del centre del poble.

La lluna eclipsada, "damunt" de la Meda Gran.

I això va ser tot el que vaig poder fer, abans que els núvols ho tapéssin tot de nou. A la propera clariana, la lluna ja havia sortit de l'ombra terrestre i era molt més brillant.

Les últimes clarianes deixen passar la llum de la lluna, que ja ha sortit de l'ombra de la Terra.

I per últim, una petita questió: de les dues fotografies següents, la primera és amb el balanç de blanc en automàtic, i la segona amb el balanç corregit. La primera, mostra bé la contaminació lluminosa que hi havia (i realment s'acosta força als colors que jo veia). Quina us agrada més?

2 comentaris:

Quim Dasquens ha dit...

Doncs ja que ho demanes, crec que m'agrada més la corregida ;)
Des d'el Vallès varem tenir una mica més de sort tot i que en un principi va costar de veure-la pels núvols. Ara, la contaminació lumínica no va ajudar gens.

Miquel Jover ha dit...

Encara vàreu tenir sort, doncs... aviam com es presenta el proper.