dimecres, 22 d’agost del 2012

La Vía Làctia a l'hivern

 La Vía Làctia sobre la cinglera del Far

Per mi, l'estiu és una època de poca activitat, tant fotogràfica com de sortir al camp per recollir mostres. Entre la sequera i la massificació de molts dels llocs on vaig, m'estimo més esperar a la tardor per sortir a camp. Mentre espero que vinguin les pluges i la fred, m'he de conformar mirant l'arxiu. Avui, buscant dins de carpetes que quasi ni recordava que tenia, he trobat algunes de les primeres fotografies de paisatge astronòmic que vaig fer, ara fa cosa d'un any i mig. 

De fet ja la vaig penjar fa molt temps, i quan la vaig fer el meu propòsit era captar just el moment en que Vega (l'estrella més brillant de la constel·lació de la Lira) comença a "tocar" la cinglera del Far, cosa que vaig aconseguir. Pero avui, mentre la tornava a processar millor, m'he adonat d'un detall que no vaig veure llavors: vora el marge superior, més o menys al centre, hi surt la galàxia d'Andròmeda. La foto està feta amb un gran angular i per tant no ocupa més que alguns píxels, pero fins i tot així es pot reconèixer perfectament. 

Per cert, els objectes deformats que aparèixen prop dels marges de la foto no són nebuloses, ni galàxies, simplement són el resultat de posar a la càmera una òptica que no toca. Ara toca esperar a tenir els cels ben transparents per repetir la foto amb el 14 mm, que aquest no deforma les estrelles del marge.

Una segona versió de la mateixa foto, més aclarida per fer ressaltar més les estrelles

5 comentaris:

Steve ha dit...

Impresionante!

Saludos.

Esteve Garriga ha dit...

Mira es un lloc que tinc en ment anar-hi i m´has obert els ulls, aixóq eu el tinc a menys de mitja hora de casa.

Esther Bahi f o t o g r a f i a ha dit...

Molt maca.
Haurem de forma el club del 14mm!!
El tinc per estrenar, espero fer.ho per lluna nova.
Estaré pendent de les teves.

Ornitoloco ha dit...

Renoi!!! tens mooolt mes traça que jo amb la foto nocturna! haurem de fer algunes sessions un dia d'aquests ;)
Felicitats! Són precioses!

Miquel Jover ha dit...

OK, quan vulguis!