dijous, 2 de desembre del 2010

Il·luminar el no res

Fa un parell de setmanes em vaig acostar a fer unes fotografies de paisatge astronòmic al massís del Montgrí. Aquesta muntanya és un dels meus llocs favorits, des que la vaig "descobrir" fent el treball de recerca de la tesina, ara ja fa uns quants anys, i sempre que tinc ocasió hi faig una escapadeta, tant de dia com de nit.

Aquella nit, però, la sort no em va acompanyar gaire: una vegada vaig arribar al lloc que volia fotografiar amb un fons d'estrelles, em trobo que el cel estava ben tapat de núvols (i això que a Girona no n'hi havia ni un). O sigui, que cal deixar-ho per un altre dia.

Pero de baixada de la muntanya, ja tornant cap a casa, em trobo amb això: allà on abans hi havien camps i algun torrent ple de vegetació, ara hi ha tota una xarxa de carrers (fins i tot amb la senyalització i les llums ja posades), però ni una sola casa, una cosa que per cert ja he vist en força més llocs al nostre país (deuen ser coses de la crisi??).

La senyalització dels carrers ja esta del tot pintada, tot i que no hi ha gaires vianants que creuin per aquests passos

Però el més sorprenent de tot és que les llums ja estaven enceses, cosa ben curiosa (qui vindrà a passejar, a altes hores de la nit, en un barri encara no construit??). Quin és el cost, tant ambiental com econòmic, de mantenir enceses cada nit aquestes llums??

Llums a tota potència, malgrat l'absència total de cases i gent a qui il·luminar

De la vegetació que vorejava aquest torrent només en queden quatre canyes mal comptades (espècie invasora, per cert...)

Quan un veu aquestes coses se n'adona de la despesa innecessaria que es fa des de moltes administracions pel que fa a la il·luminació nocturna, i que fàcilment es podrien arreglar. En els propers dies, miraré de pujar alguna entrada amb exemples ben propers de mala il·luminació, potser un dia algun regidor o alcalde llegeixi aquest blog i decideixi posar fil a l'agulla.