dilluns, 25 de juliol del 2011

De viatge pel nord llunyà

A principis d'aquest estiu he estat de viatge per terres finlandeses i noruegues. No ha estat un viatge gaire llarg, només 10 dies, pero m'ha servit per recarregar bateries per la tesi.

 Unes quantes de les gavines que esperaven que els hi donés una mica de menjar, mentre dinava en una plaça del centre d'Helsinki.

Vaig arribar al migdia a Helsinki, i per questions d'horari (havia d'agafar un tren al cap de poques hores) no vaig poder visitar la ciutat, només fer una volta pels voltants de l'estació de tren. Pero només amb aquesta estona, em va fer una molt bona impressió, amb unes places i uns parcs ben amplis. A més, la quantitat de transit no té res a veure amb el que hi ha a Barcelona, aqui els carrers m'els vaig trobar molt més tranquils.

Un dels carrers del centre d'Helsinki, ben buit a les 12 del migdia

Després de la breu visita, tocava agafar un tren cap a Joensuu, una citutat situada més al nord, a la regió de Carèlia i no massa lluny de la frontera amb Rússia. Allà, teníem reservat un cotxe, per anar encara més cap al nord, cap a Lapònia i el Cap Nord.

L'estació de tren de Helsinki