dimarts, 10 de juliol del 2012

Provant el Samyang 14 mm/2.8

 Els cingles del Cabrerès, des de la vall de Fornils, il·luminats per la lluna. S'endevina l'ermita de Sant Pau. Per fi, les estrelles m'apareixen com a punts i no com a taques allargades.

Feia temps que volia canviar el meu objectiu gran angular per alguna cosa millor. El que tenia fins ara, el Tokina 11-16/2.8, és un objectiu amb una qualitat molt bona... però en càmeres de sensor petit com la que tenia abans. Ara bé, no en la 5D (que és una càmera full frame, o sigui amb el sensor de la mateixa mida que els fotogrames dels rodets fotogràfics de 35 mm), on amb aquesta òptica els estels de la perifèria em quedaven com a taques allargades, i no com a punts.

Fa cosa d'un mes i mig no em vaig poder aguantar més i vaig anar a buscar el Samyang 14 mm/2.8, una òptica de la que n'havia llegit moltes coses bones. Però fins ahir no el vaig poder provar en fotografia nocturna, que és per al que més m'interessava. En la següent entrada miraré de resumir les meves primeres impressions (que de moment són molt bones!), pero avui us deixo amb una fotografia fresca d'ahir, feta amb la meva nova joguina, a la vall de Fornils, prop de l'embassament de Susqueda.

2 comentaris:

Sussss ha dit...

Què has fet amb el tokina? necessita que algú l'adopti? :-)

Miquel Jover ha dit...

Hola Sussss, el Tokina el volia mantenir al meu equip, ja que va molt bé en la 400D que encara tinc com a cos de de reserva. Si no, tal i com estan les coses tinc molt clar que el posaria a la venda.

De totes maneres, el que tinc jo és de muntura Canon, o sigui que no el podries muntar a la teva Nikon. I em sembla que no hi han adaptadors de Canon a Nikon (tot i que a l'inrevés si que n'hi han).

Salut!