dissabte, 7 de maig del 2011

No tenen res millor per oferir-nos???

*** Perdoneu si dic unes quantes burrades, pero aquest post està escrit "en calent"...***

Des d'ahir, oficialment, ha començat la campanya electoral. Seran dues setmanes en què constantment haurem de veure els polítics fins a la sopa, amb els seus discursos absolutament buits de continguts.

Ja sé que està molt lleig dir allò de "és que tots són iguals", "si és que només pensen en la seva butxaca" i coses per l'estil, però és que això cada vegada s'assembla més a una mena de circ, de mal gust.

Ara fa una estona m'he posat a fer una mica de zàping a la tele, just després de dinar. El primer que he vist és l'anunci (o com li vulgueu dir) del senyor Jordi H., que es presenta en un poble que comença per B. i acaba per A. Si sou una mica intrèpids potser sabreu de qui parlo, pero m'estimo més no dir-ho, no sigui un cas que alguna comissió electoral de torn em vingui a multar per estar fent propaganda no oficial d'algun partit...

La questió és que l'anunci en questió, mostrava el senyor J.H. a casa seva, en una escena normal i corrent de les que ens passen a molts de nosaltres cada dia. I ara em pregunto jo: em sembla molt bé que aquest senyor tingui una vida privada la mar de feliç, en la que fins i tot quan va a fer pipi té un somriure d'orella a orella, però jo que n'he de fer??? M'estimaria molt més que presentés propostes concretes i no això, que no em dona cap mena d'informació.

No voldria donar la impressió que critico algun partit en concret per sobre dels altres, simplement us poso aquest exemple perquè és el que acabo de veure, perquè tota la resta de partits segueixen la mateixa dinàmica. Sense anar més lluny, l'altre dia el senyor Jordi Portabella va deixar anar sense embuts que els del PP són uns "alienígenes". I es va quedar tan ample.

Un altre cas: els carrers de meu poble ahir al matí es van despertar ben plens de cartells dels diferents partits polítics. Independentment del grup que els hagi posat, tots tenen una cosa en comú: ens mostren la cara del candidat de torn ben somrient, acompanyada de paraules i eslògans ben bonics a l'estil de: il·lusió, confiança, experiència, continua el canvi, centrats en tu, ara toca Pineda, etc. I moltes més del mateix estil.

I jo em pregunto: no tenen res millor per oferir-nos? El munt de diners que es gasten durant la campanya electoral (que per cert només serveix per modificar la intenció de vot d'un 10% o 15% de la població), no els podrien dedicar a fer altres coses, polítiques socials per exemple?? Tan idiotes ens consideren?